IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

قیمت دیسک سخت مجددا ارزان می شود؛ وسترن دیجیتال و Nidec فعالیت ه

Nidec


شش هفته از وقوع سیل در تایلند و افزایش قیمت هارددیسک‌ها می‌گذرد. هر چند در این مدت قیمت هارددیسک‌ها کمی کاهش یافتند، اما تا رسیدن به قیمت اولیه خود راه درازی در پیش داشتند. شرکت Nidec که از تولیدکنندگان تجهیزات داخلی هارددیسک در تایلند است، با اعلام راه‌اندازی 9 خط از 10 خط تولید خود، امید را به کاربران بازگرداند. البته این شرکت اعلام کرده است که طی این مدت به بهینه‌سازی خط تولید نیز پرداخته و تا مدتی دیگر مانند روند گذشته به تولید قطعات خواهد پرداخت. در این مدت شش هفته‌ای، هارددیسک‌ها به جمع قطعات گران قیمت پیوسته و در صورتی که جهت خرید آن به بازار مراجعه می‌کردید، با نگاه عجیب اهالی بازار مواجه می‌شدید!

در تصویر زیر می توانید وضعیت خطوط تولید شرکت Nidec را مشاهده کنید.


بر اساس اطلاع رسانی یکی از مقامات رده بالای WD، این کمپانی در این هفته توانسته یکی از واحد های مهم تولیدی خود در Bang Pa-in تایلند را بازگشایی کند. نزدیک 60% از محصولات Western Digital در تایلند تولید می شود و این شرکت تقریبا 37000 کارگر را در این کشور به استخدام خود در آورده است. سیل سنگینی که در اواسط ماه اکتبر جاری شد موجب ویرانی این ناحیه گردید و شرکت هایی چون WD و سونی مجبور شدند مراکز تولیدی خود در این منطقه را تعطیل کنند.

با توجه به خروجی محدود WD طی شش هفته اخیر، قیمت هارد دیسک و سایر محصولات به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بیشترین افزایش قیمت مربوط به دیسک سخت های 1 ترابایت بوده که 180% افزایش داشته است. این در حالی بود که قیمت دیسک سخت در کشور ما به بیش از 400 درصد رسید.

به دنبال سیل در تایلند قیمت دیسک سخت در تهران 4 برابر شد!

بر اساس گفته های WD، واحد تولیدی در Bang Pa-in تایلند، از 15 اکتبر، تا 6 فوت زیر آب بوده است. در 17 نوامبر آب به طور کامل تخلیه شده و در پی آن گندزدایی آغاز شده است. عملیات انتقال دوباره انرژی به کارخانه در 26 نوامبر انجام شده و در تاریخ 30 نوامبر پس از آن که کمپانی همه محصولات آسیب دیده را تخلیه کرده دوباره تولید آغاز شده است. در حال حاضر این کمپانی قادر است فقط بخش کوچکی از هارد دیسک ها را تولید کند ولی انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2012 بتواند به تولید کامل و به شکل سابق، باز گردد. WD مرکز تولید دیسک سخت دیگری در Navanakorn تایلند نیز دارد که همچنان تا عمق 2 فوت غرق در آب است، اما این واحد نیز تا آخر هفته آینده کاملا خشک خواهد شد و عملیات گندزدایی در آنجا نیز آغاز می شود.


از کمیاب شدن دیسک سخت های WD در بازار که بگذریم، سونی نیز مجبور شده عرضه جهانی دوربین های 24 مگاپیکسل NEX-7 رابه خاطر سیل تایلند به تعویق بیاندازد. همچنین تولید دوربین های مدل Alpha 65 DSLR کاهش یافته است. سونی سه کارخانه در تایلند دارد ولی دو تا از آنها به دلیل سیل اخیر تعطیل شده اند. فاجعه ماه اکتبر در تایلند بدترین سیلی بوده که که در 50 سال اخیر در این کشور به وقوع پیوسته و بیش از هزار کارخانه و مرکز تولیدی به خاطر این واقعه تعطیل شده اند.

نسخه جدید کینکت تا سال آینده برای ویندوز خواهد آمد

دو روز پیش مایکروسافت در وبلاگ MSDN رسما اعلام نمود که قصد دارد تا سال آینده نسخه ویندوزی کینکت را برای استفاده روی رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز عرضه نماید.

microsoft-kinect


نسخه‌ی ویندوزی کینکت از لحاظ سخت افزاری تفاوت‌هایی با نسخه‌های فعلی که تنها بر روی XBOX 360 کار می‌کنند خواهد داشت. برای مثال کینکت‌هایی که برای XBOX 360 عرضه می‌شوند٬ در فاصله 1.8 تا 2.5 متری بهترین توانایی تشخیص حرکات بدن را دارند اما همانطور که می‌دانیم٬ فاصله کاربر تا رایانه بسیار کمتر می‌باشد و البته مایکروسافت این مورد مهم را برای نسخه ویندوزی کینکت در نظر گرفته است و اعلام نموده که کینکت جدید در فاصله 8 سانتی‌متری بدون کاهش دقت می‌تواند حرکات بدن را تشخیص دهد و تا فاصله 6 سانتی‌متری هم دقت مناسبی خواهد داشت.

kinect-pr-top-1


بنابراین با عرضه کینکت برای ویندوز به زودی قادر خواهید بود همانند فیلم‌های علمی-تخیلی تنها با حرکات بدن خود و تکان دادن دست‌ها کنترل رایانه خود را به دست بگیرید. هنوز تاریخ دقیقی از زمان عرضه کینکت جدید اعلام نشده است.

اگر با کینکت آشنایی ندارید٬ می‌توانید نحوه کار شگفت انگیز آنرا روی XBOX 360 در ویدئویی که در ادامه مطلب آمده است ببینید.
 

مشاهده این ویدیو در یوتیوب