IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

ساخت سریع ترین ابررایانه جهان

 

به گزارش بایو ساینس، این ابررایانه که در شهر «کوبه» ژاپن ساخته شده است. سرعت این ابررایانه در ماه اکتبر به 10 «پتافلاپ» یا 10 «کوادریلیون» محاسبه در هر ثانیه رسید. 
 

 


سرعت پیشین این ابررایانه در ژوئن گذشته 8.16 «پتافلاپ» بود.

پیش از این ابررایانه K که توسط شرکت «فوجیتسو» ساخته شده است، سرعتی برابر سرعت یک میلیون رایانه خانگی متصل به یکدیگر را داشت. سرعت این رایانه سه برابر سرعتی بود که پرسرعت ترین ابررایانه جهان پیش از این به نام خود به ثبت رسانده بود.

ابررایانه «تیانهه» چینی ها که پیش از این و برای مدتی کوتاه به عنوان پرسرعت ترین ابررایانه جهان معرفی کردند سرعتی برابر دوونیم پتافلاب داشت.

«تیانهه-1A» اولین رایانه چینی ها بود که توانست در فهرست برترین ابررایانه های جهان رتبه اول را به دست بیاورد و با این برتری توانسته بود خود را جایگزین ابررایانه آمریکایی ها کند.

ابررایانه K که توسط موسسه عالی علوم رایانه ای RIKEN در «کوبه» ژاپن ساخته شده است، درون ساختاری انبار مانند قرار گرفته که وضعیت دمایی و هوای آن تحت کنترل است.

این ساختار دارای 672 جایگاه مملو از صفحه مدارهایی است که حاوی 70 هزار پردازشگر هستند، این در حالی است که رایانه های خانگی تنها یک پردازشگر دارند.

انرژی مصرف شده توسط این ابررایانه برای تامین انرژی مورد نیاز 10 هزار خانه مسکونی کافی است و در حالی که سازندگان آن ادعا می کنند این ابررایانه کم مصرف است، هزینه فعالیت آن سالانه شش میلیون پوند تخمین زده شده است.

کاربردهای ابررایانه K در زمینه تحقیقات آب و هوای جهانی، هواشناسی، پیشگیری از بلایای طبیعی و پزشکی عنوان شده است.

رییس موسسه RIKEN اعلام کرد که هدف این پروژه غلبه بر مشکلاتی بود که در نتیجه زمین لرزه 11 مارس ژاپن را مورد هجوم مرگبار خود قرار داد.

در حال حاضر از میان 10 ابررایانه برتر جهان پنج ابررایانه به آمریکا، دو دستگاه به چین، دو دستگاه به ژاپن و یک دستگاه به فرانسه اختصاص دارند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
سجاد یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:56 ب.ظ http://tavasool.parsiblog.com/

سلام ..پیشاپیش عید بزرگ غدیر خم را خدمت شما تبریک عرض می کنم
[گل][گل][گل][گل][گل]
امام صادق(ع) فرمود:

روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خدا پیامبرى مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان و در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانى است«وسائل الشیعه، 5: 224، ح 1. »ب
[گل][گل][گل][گل][گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد