IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

مقابله مایکروسافت با ویروس جدید "دوکو"

 

شرکت مایکروسافت نرم افزاری موقتی برای مقابله با تهدید ویروس جدید "دوکو"، ویروسی خطرناک که با ویروس استاکس نت ارتباطی نزدیک دارد، ارائه کرده است.

دوکو که ماه گذشته برای اولین بار ردیابی شد به شکلی طراحی شده است که می تواند اطلاعات حساس را از صنایع به سرقت ببرد. مایکروسافت می گوید موفق شده آسیب پذیری را در موتور تجزیه فونت "ویندوز تروتایپ" بیابد که می تواند منجر به آلوده شدن رایانه ها شود.

 

از این رو این شرکت به صورت موقتی نرم افزاری را برای جبران این آسیب پذیری ارائه کرده تا در آینده ای نامشخص آن را جبران کند.

 

هرکسی که سازنده دوکو به شمار می رود می تواند برنامه هایی را بر روی رایانه ها نصب کرده، اطلاعات را ردیابی یا پاک کند و یا با استفاده از حقوق کامل کاربران حسابهای جدید باز کند.

 

مایکروسافت همچنین جزئیات تکنیکی این ویروس را با شرکتهای سازنده ضد ویروس به اشتراک گذاشته است تا این شرکتها بتوانند نشانه هایی جدید از ویروس را شناسایی کرده و هر نوع تلاش آن را برای ورود به آسیب پذیری های سیستمهای رایانه ای مسدود کنند.

 

گفته می شود ویروس دوکو که برای اولین بار توسط لابراتوار رمزنویسی و امنیت سیستمهای رایانه ای در دانشگاه بوداپست ردیابی شده، توسط فایل متنی شرکت مایکروسافت پخش شده است.

 

بر اساس گزارش سی نت، شباهتهای میان دوکو و استاکس نت باعث شده بسیاری بر این باور باشند که خالق این دو ویروس یک فرد یا گروه دولتی است. رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا 2 مضنون اولی هستند که گفته می شود در پس ساخت ویروس استاکس نت و حمله به نیروگاه های اتمی ایران قرار دارند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد