IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

استاکس نت جدید آمد

 

این بدافزار بسیار هدفمند بوده و سرقت اطلاعات از زیرساخت‌های حیاتی مانند نیروگاه‌ها، تأسیسات آبرسانی و پتروشیمی را هدف گرفته است. 

 

01system.co 

سیمانتک خبر از انتشار ویروس جدیدی مشابه استاکس نت می‌دهد که هدف آن سرقت اطلاعات حساس است.

به گزارش ایتنا شرکت امنیتی سیمانتک در مورد انتشار ویروسی جدید به کاربران هشدار داد. 

ایمان فکری، مدیر عامل شرکت آینده نگاران (آیکو)، ارائه کننده محصولات سیمانتک با لایسنس معتبر در ایران، ضمن اعلام این خبر افزود بنا بر گزارش سیمانتک، متخصصان امنیتی این شرکت نمونه بدافزاری را از نهادی در اروپا دریافت کرده‌اند که از لحاظ رفتاری و ساختاری بسیار شبیه به بدافزار استاکس نت است.

بنا به گفته سیمانتک، ویروس Duqu که در واقع یک تروجان با قابلیت دسترسی از راه دور است، توسط تولیدکنندگان استاکس نت یا افرادی که به کدهای منبع ویروس مزبور دسترسی داشته‌اند، ایجاد شده زیرا بخشی از کد ویروس مذکور در تروجان جدید نیز مشاهده شده است.

در گزارش سیمانتک آمده است که این بدافزار بسیار هدفمند بوده و سرقت اطلاعات از زیرساخت‌های حیاتی مانند نیروگاه‌ها، تأسیسات آبرسانی و پتروشیمی را هدف گرفته است.

این اطلاعات می‌توانند در آینده جهت حملات سایبری مورد استفاده قرار گیرند.
این بدافزار که انواع مختلف دارد، به خودی خود نمی‌تواند منتشر یا تکثیر شود و بعد از ۳۶ روز به صورت خودکار از سیستم آلوده پاک می‌شود.

هنوز روش آلوده سازی و انتشار این بدافزار اعلام نشده است.
 

راه‌اندازی فروشگاه دانلود آهنگ گوگل

01system  

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، کاربران موسیقی گوگل می‌توانند آهنگ‌ها را در یک کتابخانه آنلاین به کاربران گوگل‌پلاس که امکان گوش دادن این آهنگ‌ها را برای یک بار به‌صورت رایگان دارند، معرفی کنند.  

این آهنگ‌ها سپس به‌عنوان دانلودهای MP۳ و به احتمال زیاد با قیمت حدود ۹۹ سنت برای هر کدام به فروش گذاشته می‌شوند.

کتابخانه آنلاین گوگل هم‌اکنون تحت عنوان Music Beta در حال اجراست.

این سرویس رایگان به کاربران امکان آپلود مجموعه آهنگ‌های خود را در سرورهایی که می‌توانند از طریق آن‌ها و از هر دستگاه متصل به اینترنت به آهنگ‌های خود گوش بدهند را می‌دهد .  

 

اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی می‌شود

 
از شهریور سال جاری شرکت‌های ارائه دهند سرویس‌های اینترنت تنها می‌توانند اینترنت ملی یا همان اینترانت کشوری را ارائه دهند. (البته هنوز این اتفاق رخ نداده است) 
 
  
01system.co
 
رضا تقی پور در حاشیه نشست هم‌اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری (میزان) در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما،در پاسخ به خبر نگار اقتصادی فارس در خصوص شبکه اینترنت ملی گفت: “طبق برنامه ریزی زمان‌بندی شده چارچوب کلی این شبکه تعیین شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده است.”

وی ادامه داد: اجرای جزئی این شبکه نیز در شهریور ماه سال گذشته صورت گرفت همچنین در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های دولتی برای برقراری ارتباط بین دفاتر خود از اینترنت ملی استفاده می‌کنند و همچنین برخی از مدارس نیز از اینترنت ملی استفاده می‌کنند.

وی افزاود تاکنون به کاربران خانگی اینترنت ملی ارائه نمی‌شد و شاید به این دلیل برای مردم ملموس نبوده است اما از ابتدای شهریور امسال اینترنت ملی جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد.

وی در ادامه گفت، هم‌اکنون متقاضیان اینترنت ملی (اینترانت کشوری) می‌توانند برای اخذ این سرویس به مخابرات‌ استانی مراجعه نمایند.
 
وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد: از شهریور سال جاری نیز شرکت‌های ارائه دهند سرویس‌های اینترنت تنها می‌توانند اینترنت ملی یا همان اینترانت کشوری را ارائه دهند.

به گفته وی این شبکه طبق پیش بینی‌ها ظرف دو یا سه سال آینده به شکل مطلوب خواهد رسید.

تقی پور افزود: با اجرای این شبکه اینترنت و سرویس‌های متنوع اینترنتی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین مباحثی چون امنیت و حفظ اطلاعات در درون کشور نیز با اجرای اینترنت ملی تحقق می‌یابد.

وی پایدار کردن شبکه اینترنت ملی و استفاده از اطلاعات ذخیره شده در آینده را از دیگر مزیت‌های آن دانست.  
 
  
با تشکر از کارشناس IT جناب آقای مهندس محمد مهدی میرشکاری 

خالق زبان برنامه‌نویسی «سی» درگذشت

 

 Dennis Ritchie در ۹ سپتامبر سال ۱۹۴۱ در محله برونکس ویل شهر نیویورک متولد شد. 

 

01system.co 

 
دنیس ریچی پدر زبان برنامه نویسی سی و همین طور یکی از طراحان و خالقان سیستم عامل متن باز یونیکس در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، Dennis Ritchie همچنین ریزپردازنده ۴۰۰۴ شرکت اینتل را در سال ۱۹۷۱ به بازار معرفی کرده و سبب انقلابی در دنیای پردازنده‌های رایانه‌ای شده بود.

همچنین ابداع زبان برنامه نویسی سی توسط او به تسهیل نگارش برنامه‌های رایانه‌ای مدرن کمک شایانی کرد .

مرگ او پس از یک دوره ابتلای طولانی به بیماری رخ داد. وی که مدت زیادی از عمر خود را به کار و فعالیت در آزمایشگاه‌های بل اختصاص داده بود رویکرد قابل تحسینی در زمینه طراحی سیستم داشت.

وی خود گفته بود مهم‌ترین چیزی که برای من اهمیت دارد، طراحی نرم افزارهایی است که افراد نخبه هم بتوانند از کار کردن با آنها لذت ببرند. Dennis Ritchie در سال‌های اخیر همکاری گسترده‌ای با شرکت آلکاتل – لوسنت داشت و جئونگ کیم رییس آزمایشگاه‌های این شرکت در مورد او گفته است: وی مردی بی نظیر بوده است.

Dennis Ritchie در ۹ سپتامبر سال ۱۹۴۱ در محله برونکس ویل شهر نیویورک متولد شد.

پدر وی آلیستر ریچی بعد از تولد وی شغلی را در شهر نیوجرسی به عنوان مهندس سیستم‌های سوییچ و تعویض در آزمایشگاه‌های بل به دست آورد و به همین علت خانواده آنان به این شهر نقل مکان کرد.

بعد از مدتی وی به دانشگاه هاروارد رفت و توانست در سال ۱۹۶۳ در رشته فیزیک لیسانس بگیرد.

او در زمان تحصیل در دانشگاه هاروارد برای اولین بار با رایانه‌ها مواجه شد و با حضور در یک سخنرانی در مورد رایانه یونیواک ۱ به این پدیده تازه وارد علاقمند شد.

وی برای ادامه تحصیل به دانشگاه MIT رفت و توجه او از رایانه‌های بزرگ مین فریم به رایانه‌های کوچک‌تر و ارزان قیمت‌تر جلب شد.

ریچی سپس به آزمایشگاه های بل پیوست و بر روی طرح Multics کار کرد.

هدف از اجرای این طرح ابداع سیستم عاملی بود که بر روی همه رایانه‌ها قابل نصب باشد و برنامه‌های مختلف بدون مشکل بر روی آن‌ها کار کنند.

ایده طراحی یک سیستم عامل ساده تعاملی و سازگار با همه رایانه‌ها منجر به خلق سیستم عامل یونیکس در سال ۱۹۷۳ شد.

وی در اواسط دهه ۷۰ وقتی دید زبان‌های برنامه نویسی موجود برنامه‌ها را برای اجرا محدود به محصولات و سیستم‌های خاصی می‌کنند و امکان اجرای یک برنامه بر روی همه رایانه‌ها به سادگی وجود ندارد زبان برنامه نویسی سی را اختراع کرد.

سازگاری با سخت افزارهای مختلف اجرای این زبان را بر روی رایانه‌های مختلف به سادگی ممکن می‌کرد و همین مسئله برنامه نویسی و طراحی نرم افزار را یک گام اساسی به جلو برد.  

جدیدترین کلید های فعال سازی آنتی ویروس کسپراسکای

 

به روز ترین کلید های فعال سازی آنتی ویروس کسپراسکای 

قابل استفاده در تمامی ورژن ها 

 

 

 

 

 

دانلود   

623 kb

  

password : www.01system.blogsky.com 

 

 

آیا استفاده از VPN غیرقانونی است؟

 

 ایتنا - با مرور قوانین جرایم رایانه‌ای ایران به راحتی می‌توان دید که هیچ بندی در مورد استفاده از وی‌پی‌‌ان در آن وجود ندارد و نمی‌توان بنا به قانون، استفاده از وی‌پی‌ان را جرم دانست.  
 
  

گروه مجلات همشهری - بیش از یک هفته از اختلالاتی که در سرویس‌های وی‌پی‌ان کشور به وجود آمده می‌گذرد.
عده‌ای مخابرات را پشت این ماجرا می‌دانند و معتقدند مخابرات با بستن یا محدود کردن پورت‌های pptp و l2tp اتصال به وی‌پی‌ان را در سراسر کشور محدود کرده است.

مخابرات نه تنها چنین چیزی را تکذیب نکرده، بلکه وزیر مخابرات استفاده از وی‌پی‌ان را غیرقانونی اعلام کرده است.
به گزارش ایسنا وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قطعی VPN به خاطر شبکه ملی اینترنت است، گفت: این دو موضوع با هم ارتباطی ندارند و اساسا VPN و استفاده از آن یک اقدام خلاف قانون است که این موضوع نیز ابلاغ شده است.

اما آیا واقعا استفاده از وی‌پی‌ان غیر قانونی است؟ و آیا وزیر اطلاعات(ارتباطات) می‌تواند شخصا چنین قانونی وضع کند و از مخابرات بخواهد به صورت گسترده استفاده از وی‌پی‌ان را محدود کند؟

ابتدا بیایید ببینیم وی‌پی‌ان چیست و اساسا به چه دردی می‌خورد.
VPN کوتاه شده عبارت Virtual Private Network یا شبکه مجازی خصوصی است. همانطور که از نامش پیداست، این روش اتصال به اینترنت برای حفظ امنیت و حریم شخصی کاربر است.

در این روش، اطلاعات شخصی کاربر کدگذاری می‌شود و از شبکه‌ای عبور داده می‌شود که ردیابی آن برای یک هکر یا خرابکار اینترنتی غیرقابل ردیابی باشد. مثلا اطلاعات بانکی کاربر از مهم‌ترین اطلاعات اوست که اگر این اطلاعات به دست یک دزد اینترنتی بیفتد، ممکن است کاربر قربانی یک دزدی اینترنتی شود.

همین‌طور بانک‌ها که ممکن است هر روزه بخواهند اطلاعات مالی خودشان و هزاران مشتری‌شان را جابجا کنند، باید از یک چنین شبکه امنی استفاده کنند تا احتمال ردیابی این اطلاعات را به حداقل برسانند.
بنابراین یکی از مهم‌ترین کاربردهای وی‌پی‌ان رمزنگاری اطلاعات و بالاتر بردن خطوط ارتباطی تحت وب است.

تا اینجا واضح است که کسانی که برای امن‌‌تر کردن خطوط ارتباطی‌شان از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند، مرتکب جرمی نشده‌اند.

اما نباید منکر این نکته شویم که در کشور ما عده‌ای از وی‌پی‌ان برای عبور از فیلترینگ استفاده می‌کنند.

اما آیا استفاده از وی‌پی‌ان برای عبور از فیلترینگ جرم محسوب می‌شود؟
با مرور قوانین جرایم رایانه‌ای ایران به راحتی می‌توان دید که هیچ بندی در مورد استفاده از وی‌پی‌‌ان در آن وجود ندارد و نمی‌توان بنا به قانون، استفاده از وی‌پی‌ان را جرم دانست.

در همین راستا و در واکنش به گفته وزیر ارتباطات که استفاده از وی‌پی‌ان یک اقدام خلاف قانون است، علیرضا شیرازی، مدیر سایت بلاگفا، یادداشتی در وبلاگش منتشر کرد و در این یادداشت چنین عنوان کرد: «در قانون جرایم رایانه‌ای اشاره مشخصی به فیلترشکن نشده است اما در مصادیق اعلام شده در سایت دادستانی کل کشور با توجه به بند ج ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌، انتشار فیلتر شکن‌ها و آموزش روش‌های عبور از سامانه‌های فیلترینگ به عنوان محتوای مجرمانه ذکر شده است.»

بند ج ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌ای از این قرار است: «آموزش نحوه ارتکاب جرایم دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌‌ای و تخریب و اخلال در داده‌‌ها یا سیستم‌‌های رایانه‌ای و مخابراتی.»
همان‌طور که مشخص است در این بند، استفاده از وی‌پی‌ان و یا حتی فیلترشکن ذکر نشده است. ضمن آنکه طبق توضیحات قبل، هدف اصلی استفاده از وی‌پی‌ان، نه تنها دسترسی غیرمجاز نیست، بلکه روشی است برای جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز و هرچه امن‌تر کردن تبادل اطلاعات.
هرچند با وجود اینکه وی‌‎پی‌ان در اصل یک فیلترشکن محسوب نمی‌شود اما در کشور ما وی‌پی‌ان به عنوان یکی از ابزارهای عبور از فیلتر محسوب می‌شود و بنا به بند قانونی فوق، آموزش استفاده از آن به عنوان یک فیلترشکن می‌تواند جزو جرایم رایانه‌ای به شمار رود.

سایت پایگاه خبررسانی قانون هم طی گزارشی با عنوان «استفاده از VPN جرم نیست» به این موضوع و اظهار نظر وزیر ارتباطات پرداخته است.
در این گزارش هم به قانون جرایم رایانه‌ای استناد شده و ادعا شده است که مطابق این قانون استفاده از VPN و حتی فیلترشکن جرم محسوب نمی‌شود.

در این گزارش چنین آمده است: «در سال ۱۳۸۸ قانون جرایم رایانه‌ای در ایران به تصویب رسید که طبق آن استفاده از فیلترشکن جرم نیست. کسانی هستند که ماده یک آن قانون را دلیل ممنوعیت استفاده از فیلترشکن می‌دانند اما این افراد باید دوباره آن ماده را بخوانند.»

در این ماده آمده است: «هرکس به طور غیرمجاز به داده‌‎ها یا سیستم‌های رایانه‌‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»

آن‌طور که می‌بینید در این ماده آمده است که داده‌ها باید به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده باشد و این یعنی قانونگذار این ماده را برای ممنوعیت و جرم‌انگاری هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای وضع کرده است. فیلترینگ، حفاظت به وسیله تدابیر امنیتی نیست که استفاده از فیلترشکن ذیل ماده یک قرار بگیرد.»

علیرضا شیرازی در پایان یادداشتش چنین نوشته است: VPN در واقع یک مفهوم است و پروتکل‌های متفاوتی برای پیاده‌‌سازی این مفهوم وجود دارد و حتی برخی از نرم‌افزارهای تامین کننده سرویس VPN به صورت Open Source نیز وجود دارند و این بدین معناست که مسدودسازی یک پورت خاص یا یک پروتکل خاص، شاید در کوتاه مدت تاثیر داشته باشد اما به زودی ارائه کنندگان VPN در پورت‌ها و پروتکل‌های غیرمعروف و حتی اختصاصی خود اقدام به ارائه VPN خواهند کرد که در این حالت دیگر حتی برای شرایط اضطراری هم امکان مسدودسازی موقت VPN نیز وجود نخواهد داشت.

در این میان می‌توان به نظر نماینده مجلسی که قانون جرایم رایانه‌ای توسط آنها به تصویب رسیده هم استناد کرد.
علی مطهری رئیس کمیسیون مخابرات مجلس شورای اسلامی نیز در زمینه قانونی یا غیرقانونی بودن استفاده از VPN می‌گوید:‌ بر اساس ماده ۲۲ قانون جرایم رایانه‌ای، استفاده از VPN به دلیل دسترسی مستقیم به اینترنت و عبور نکردن از فیلترینگ، قانونی محسوب می‌شود.

وی در ادامه در خصوص این که چرا دسترسی به VPN اخیرا از طرف کارگروه فیلترینگ غیرقانونی اعلام شده است، تشریح می‌کند: کارگروه فیلترینگ بر حسب موقعیت جامعه می‌تواند تصمیم‌گیری کند و به همین دلیل اگر این کارگروه استفاده از VPN را غیرقانونی دانسته پس قانون نیز این کارگروه حمایت خواهد کرد. 
 
لطفا در مورد این پست نظر دهید