IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

IT CENTER

نصب، راه اندازی، پشتیبانی و مشاوره شبکه های کامپیوتری. نمایندگی فروش تجهیزات شبکه و مودم های ADSL TP-LINK , GNET

تجارت الکترونیک

 

تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری به ویژه اینترنت می باشد،تجارت الکترونیک نوعی تجارت بدون کاغذ است.

 

هدف از بکارگیری تجارت الکترونیک ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی می باشد.بواسطه این روش تاجران قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت به تمام خریداران در سراسر جهان عرضه کنند.

در سالیان اخیر و همزمان با پیشرفت تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطاتی بسیاری از تعاملات در دنیای واقعی به دنیای مجازی انتقال یافته است.اصلی ترین ویژگی این تکنولوژی ها اصطلاحا فشردگی زمان و مکان می باشد که درواقع بسیاری از محدودیت های جغرافیایی و زمانی در دنیای فیزیکی را از میان برداشته و فرصت های بدیعی را در اختیار افراد و شرکت ها قرار داده تا تعاملات خود را با شتاب بیشتر و زمان کمتر فراتر از مرزهای جغرافیایی و محدودیت های زمانی انجام دهند.عباراتی مانند شهر الکترونیک، دولت الکترونیک و مفاهیمی مشابه آن ناشی از پررنگ شدن روزافزون نقش تکنولوژی های ارتباطی در زندگی روزمره است.

 

تجارت الکترونیک شامل خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق سیستم های الکترونیکی مانند اینترنت و سایر شبکه های کامپیوتری است.تجارت الکترونیک موقعیت های تجاری جدیدی برای کار آفرینان در اینترنت ایجاد می کند. 

 

مزایای تجارت الکترونیک :

 

 افزایش درآمد ،  افزایش سطح زندگی عمومی ،  ایجاد فرصت های تجاری جدید برای صنایع و بنگاههای بازرگانی ،  افزایش فرصت های جدید شغلی ،    امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانی   ، جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی مورد.

هنگامی که در سال 1994 اینترنت قابلیت های تجاری خود را علاوه برجنبه های علمی و تحقیقاتی نمایان ساخت  موسسات تجاری و بانک ها در کشورهای پیشرفته اولین نهاد هایی بودند که تلاش جدی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این جریان بکار انداختند.بورس های اوراق بهادار و بازار های مالی بین المللی نیز به سرعت فعالیت خود را با این روند رو به روشد هماهنگ کردند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد